.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقسيم رويايي مازندران !!
اندر حكايت رشد و توسعه استان مازندران سابق !!!
يك پيشنهاد بكر به ذهنم آمد كه در راستاي پيشرفت و توسعه مازندران مي تواند بسيار كارآمد باشد. اهم مسائل اين پيشنهاد فكر كه كلي روي آن كار كارشناسي شده ...
اندر حكايت رشد و توسعه استان مازندران سابق !!!

در پي درج مطالبي در خصوص انتصاب معاونت استاندار در غرب مازندران و تشكيل فرمانداري كل در غرب استان ،مطلبي را بصورت طنز براي خوانندگان محترم منتشر ميگردد.

يك پيشنهاد بكر به ذهنم آمد كه در راستاي پيشرفت و توسعه مازندران مي تواند بسيار كارآمد باشد. اهم مسائل اين پيشنهاد فكر كه كلي روي آن كار كارشناسي شده به قرار زير است:

1- غرب مازندران شامل شهرستانهاي رامسر، سادات شهر، تنكابن، عباس آباد، نشتارود، متل قو، كلارآباد، خرم آباد راساً به يك استان مستقل تخت عنوان استان زيباي تنكرام تبديل شوند. اين مسئله باعث پيشرفت شديد اين استان زرخيز و زهردار خواهد شد. مردم آن در اثر اين تبديل وضع آنچناني پيدا خواهند كرد و فرهنگ آنها هم از رشد بالايي برخوردار خواهد شد. تعداد مسافران آن در حدود سه الي چهل برابر وضع فعلي رشد خواهد نمود و جنگل هاي آن در راستاي رشد و توسعه متوازن پاكتراشي شده و با توسعه اماكني نظير جواهرده، اشكورات، دو هزار و سه هزار بدون نياز به جنگل درآمد زايي مافوق تصوري براي ساكنين آن خواهد شد كه نگو و نپرس. آنوقت در صورت تحقق چنين امر خطيري پيشنهاد ويژه اي دارم كه الساعه در كمال ادب و با رعايت تمام آداب به عرض مستطاب عالي مي رساند كه همانند سركار خانم شيرين الدوله العبادي كه از زور عبادت راه پناهندگي به دول غربي را بعد از غرور ناشي از دريافت جايزه هدفمندكردن يارانه هاي صلح نوبل در پيش گرفت در صدد يك جايزه صلح نوبل براي استاندار محترم و معزز و خوش بيان و زيباكلام تدارك ديده و ايشان را به عنوان اولين استاندار مادام العمر در اين استان منصوب نمائيد.

2- استاني متشكل از چالوس، نمك آبرود، كلاردشت، مرزن آباد، دشت دلير، دشت نظير، كندلوس، نوشهر، خيرود كنار، سي سنگان، كجور، رويان، نور، جمستان، بلده شهر، ايزد شهر، محمود آباد، سرخرود به مركزيت تابستانه نوشهر و باقي سال نور تحت عنوان نوچالستان تاسيس شود. مزيت اين استان طلاخيز اين است كه مردم شريف و متدين آن از بلاي رفتن به سمت تنكابن به جاي ساري در امان خواهند ماند و كلي وقت اضافي گيرشان خواهد آمد و شايد در وقت هاي اضافي بتوانند جبران مافات كرده و عقب ماندگي هاي تحميلي را جبران نمايند. مضافاً اينكه قابليت هاي فوق العاده اي كه در اين استان وجود دارد در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد علاوه بر فرودگاه و مركز كشتي راني و نيروي دريايي و در مسير آزاد راه بودن و دارا بودن بهشت گمشده كشور، بحث توريسم آن به قدري ارزش افزوده مي آورد كه جا دارد كل مناطق جنگلي آن به نفع دريا لخت شده و درختان آن با آموزش ويژه شنا با سرمايه گذاري دولتي يا خصوصي كه دومي ارجحيت دارد ولي براي تشويق مي توان از تسهيلات بانكي استفاده كرد و بخشي از بودجه هاي بيكار دولت كه ناشي از فروش مازاد نفت و درآمدهاي حاصله از هدفمندكردن (گرانفروشي خدمات دولتي و حامل هاي انرژي) كاملاً‌استفاده بهينه كرد و نسبت به واگذاري اراضي آن به تفريح كنندگان تهراني با قيد سه فوريت اقدام كرد. مگر واگذاري اراضي موسوم به ده هكتاري بين رويان تا نوشهر موجبات توسعه وسيع اين شهرستان ها را فراهم نكرده است. اگر موافقيد كه بيشترين توسعه در گراني اراضي منطقه ناشي از سرمايه گذاري هاي خارجي (غير استاني و ترجيحاً تهراني) بر روي اين زمين ها بوده است حال از اين الگوي ناب بايد استفاده كرده و كل اين مناطق را با همين روال به تهراني ها واگذار نمود. گور پدر جنگل و مرتع حال چه در مناطق ذكر شده باشد و چه در منطقه جنگلي و مرتعي واز. به هر حال اينجا هم بايد يك استانداري داشته باشد كه ايضاً قوي تر از آقايان فعلي .

3-شهرستان آمل به دليل ويژگي هاي خاص مي تواند به استان تهران واگذار شود تا از رشد و توسعه بهتري برخوردار شود. تهراني هاي لطيف بسيار بيشتر به مناطقي نظير پلور، لاسم، رينه، گزنك، ارا، لاريجان، بريجان، چلاو، امامزاده عبداله، و ... نياز دارند و مضافاً اينكه قدرت سرمايه گذاري بالاتر آنها باعث صنعتي تر شدن و بهره دهي و بازدهي بالاتر براي مردم آن خواهد بود. اين چه تعصبي هست كه در شما مازندراني هاي سابق وجود دارد كه مي خواهيد به قيمت عقب نگهداشتن اين شهرهاي پر قابليت آن را متصل به مازندران و دور از تهران نگهداريد. تصورش را بكنيد جاده استراتژيك هراز پس از اتصال به تهران در ظرف يكسال چند بانده و اصلاً با مستقيم كردن بسياري از گردنه هاي خطرناك و تونل هاي زير زميني و با استفاده از مترو فاصله دو ساعت و نيمه تهران آمل را به كمتر از يكساعت تقليل خواهد داد و تهراني قبل از اينكه از ميدان امام حسين (ع) به شهرك اكباتان برسد مي تواند به آمل برسد. شما چي از اين بهتر مي خواهيد. تهراني هاي عزيز به تفرجگاه هاي زيادي نياز دارند و در اين راه نياز به سرايدار و خدمتكار زيادي دارند كه در راستاي توليد فرصت هاي شغلي مي توان آن را به صورت نقدي حساب كرد و به حساب دولت كريمه دهم كه بسيار مردم مازندران و علي الخصوص آمل را دوست دارند و چون دوست دارند مي خواهد در سايه نوكري مردم تهران رشد اقتصادي لازم و كافي را در حد بخور و نمير داشته باشند و اين فرصت هاي عظيم شغلي را مفت از دست ندهند. آبگرم هم از جمله نيازهاي ضروري تهراني هاي عزيز است كه مي تواند بهينه سازي شده تا شايستگي خدمات رساني به آن عزيزان را داشته باشد وگرنه بهداشتي نبوده و ارزشي نخواهد داشت. در بسياري از مناطق پيست هاي جديد اسكي زده و فعاليت هاي ورزش فرحبخش زمستاني را نيز زياد كرده و كل جنگل هاي آمل را به نفع صنعت و تفرجگاه و بسياري از فعاليت هاي سود آور تغيير كاربري خواهند داد تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.

4- مجموعه بابل و بابلسر و فريدونكنار و بهنمير، اميركلا، كله بست هم استعداد يك استان به نام بابلستان را دارند و با شهرهايي نظير گتاب و ... كه اخيراً‌  در راستاي اهداف والا به صورت قارچ روئيده و شهر شدن خود را جشن گرفتند كمي بزرگتر از يك استان هستند و از استعداد عجيبي هم بر خوردارند و به همراه بندپي شرقي و غربي حرف اول را در منطقه خواهند زد. واقعاً حيف نيست كه اينهمه استعداد را مورد استفاده بهينه قرار نداده و حجم عظيمي از كارخانجات و كارگاههاي اقتصادي كشور و دانشگاههاي مختلف را به آن اختصاص ندادند. چه خيانت بزرگي در كشور صورت گرفته كه دانشگاههاي بزرگي نظير تهران، شريف، اميركبير، شهيد بهشتي، علم و صنعت و ... را الكي در تهران محبوس كرده و آن را به اين شهرستان منتقل نكردند. چه خيانت بزرگي كه كليه كارخانجات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و ... را به اين استان منتقل نكردند. اساساً‌همه اين عقب ماندگي ها مربوط به اين بود كه اينجا استان تشكيل نشده و نيروهاي پر استعداد و هماهنگ اين استان مجبور بودند كه كل استان مازندران و گلستان و بعضاً گيلان و تهران را در تيول خود داشته باشند.

5- شهرستان قائمشهر، جويبار، كياكلا، سوادكوه بايد به استان تهران واگذار شود. هي خبث باطن بخرج ندهيد و از من دليل نخواهيد. اين يك ضرورت ملي است و كلي كار كارشناسي بر روي آن انجام گرفته است. تنها راه نجات اين منطقه اين است كه تهراني هاي عزيز كه دسترسي به دريا ندارند از طريق اين انتقال بتوانند احساس امنيت كنند. فوائد فوق العاده زيادي در اين امر نهفته است. من خودم با تعدادي از سرمايه گذاران شريف تهراني صحبت و مذاكره كردم و آنها حاضرند در صورت محقق شدن اين امر از اين منطقه يك بهشت جديد درست بكنند كه همه انگشت به دهان بشوند. باور نمي كنيد از فردا اعلام كنيد و تابلو استان تهران را يكي در نزديكي استان مازندران حاضر كه چسبيده به ساري است و يكي در نزديكي استان بابلستان كه چسبيده به بابل است نصب كنيد تا آثارش را در كمتر از چند ماه ملاحظه نمائيد. البته اگر سواحل بهنمير تا فرح آباد و گهرباران را هم به حيطه واگذاري به تهران اضافه بكنيد قطعاً در رشد پديده توريسم و اكوتوريسم تحول واقعي صورت خواهد گرفت. اين منطقه به قدري با استعداد است كه سرمايه گذراران تهراني حاضرند در نقطه به نقطه مناطق كوهستاني و دشتي آن پروژه هاي سنگيني را اجرا كنند. شما اين را به تهران بدهيد كل مشكل اشتغال و درآمد را من به شما قول مي دهم كه در ظرف يكي دو سال به نحو معجزه آسايي حل كنم.

6- شهرستان ساري كه مركز استان مازندران سابق بود هم به تنهايي داراي استعداد خوبي است. اگر به همراه قائمشهر به استان تهران واگذار شود كه شرط را برده است وگرنه پيشنهاد مي شود اولاً آن را تخريب كرده و نوسازي نمائيم. از لخاظ سياسي نيز مي توانيم از آن به عنوان مركز يك استان جديد تحت عنوان ساريستان شامل شهرهاي كياسر، سورك، كليجان رستاق، سمسكنده، فرح آباد، گوهرباران و ... نام ببريم. البته با توجه به اينكه سابقاً‌مركز استان بوده زيرساخت هاي خوبي از نظر فرودگاه و راه آهن و نهادهاي اداري در آن وجود دارد ولي به دليل فقدان نيرو بايد دستور داده شود كليه هيروهاي غير بومي سابق از اين شهر اخراج و نيروهاي بومي نيز بازنشسته شوند چون ديگر به درد هيچ كاري نمي خورند. در عوض نيروهاي تازه نفس و آموزش ديده از تهران و اصفهان به عنوان مديران نسل جديد به همراه يك استاندار تيتيش ماماني از تهران به اين استان جديد تشريف بياورند و براي جلوگيري از نفوذ مجدد بابلي ها، قائمشهري ها، آملي ها و ... يك حصار امنيتي ويژه براي آن طراحي نموده و يك قلعه و ديدباني نيز در مبادي ورودي آن تاسيس گردد. در صورتي كه عبور و مرور سطحي از خيابان هاي آن امكان پذير نبود از سيستم عبور و مرور زير سطحي و فوق سطحي استفاده شود و براي استفاده بهينه از موقعيت هواپيماهاي شخصي در اين شهر مورد امتحان قرار گيرند. اين شهر اصلاً نياز به هيچ سرمايه گذاري ندارد و خداوند در آن استعداد ويژه اي قرار داده تا در خدمت مسافران عزيز قرار گرفته و از آن به عنوان زباله دان استفاده فرمايند. اتفاقاً بوهاي مشمئز كننده از نظر بعضي ها به نظر ساكنين عادت كرده به اين بوها به صورت عطر خوشبو و رايحه بهشتي استشمام مي شود و مردم هم در مصرف مواد معطره صرفه جويي نموده و با همت و تلاش زيادي فضاي لازم براي عبور كم خرج مسافران را فراهم مي نمايند. اگر بشود شام و ناهار مجاني هم به مسافران خواهند داد تا سنت قديمه مازندران سابق از بين نرود. در صورت كسادي كار و بازار به يك آدم مبتكر و خلاق نياز خواهد بود تا با انفجار تاج بي مصرف سد شهيد رجايي كل شهر را زير آب قرار داده تا هم خلايق از شر آن راحت بشوند و هم در آينده اصلاً اجازه بنايي به آن نداده و از استان هاي همجوار براي تامين فضا براي دفن بهداشتي زباله ها و تعبيه نمودن كارخانجات كمپوست و توليد نيرو از اين مكان بي خاصيت استفاده خواهند نمود.

7- شهرستان هاي بهشهر، نكا، گلوگاه، به همراه شهرهاي خليل شهر و ... و بندر امير آباد و نيروگاه عظيم نكا كه استعداد فوق العاده اي براي تبديل شدن به نيروگاه هسته اي را دارد و نيز سيلوي بزرگ آن و خليج ميانكاله كه گرگاني هاي بيرحم با تبليغات وسيع از آن به عنوان خليج گرگان ياد مي كنند، استعداد يك استان به نام بهنكلوستان كه در بر گيرنده اسامي تمام شهرهاي مطرح است را دارد. اين شهرستان آنقدر استعداد دارد كه هر چه بگويم كم گفتم و البته سمناني هاي عزيز هم بي ميل نيستند از طريق دامغان قيمومت آن را بر عهده بگيرند و همان امكاناتي را كه تهراني ها قول دادند براي قائمشهر و آمل فراهم كنند مقدار قابل توجهي بيشترش را سمناني ها فراهم خواهند كرد. يك جاده براي تكميل زنجيره كريدور مربوطه بين بهشهر يا گلوگا و دامغان و سمنان خواهند زد كه در آن واحد 6 رديف كاميون و اتوبوس از هر طرف آن تردد نمايند. اين جاده هم در صاف ترين و مستقيم ترين شكل خودش تعبيه خواهد شد و دو ساله تحويل خواهد شد. امكانات پذيرايي از زائران حرم امام رضا (ع) را در استان سمنا از دامغان تا شاهرود را در بهترين شرايط برايشان فراهم خواهند ساخت و براي خدمات بهتر آن را ويژه و اختصاصي تعريف خواهند نمود. ديگه چي مي خواهيد. خليج ميانكاله كه از قبل مشتري دارد و مي توانيد جهت اعلام حسن همجواري آن را دو دستي به استان گلستان تقديم نمائيد تا دل آن بندگان خدا هم به دست آورده شود.
البته زياده عرض ندارم و سلامتي همگان را مسئلت دارم. محظوظ باشيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 تير 1389
همین خوبه تصویب شد!
شهروند گرگانی 9 تير 1389
بی رحم شما سارویها هستید که چشم ندارید پیشرفت شهرهای شمال کشور را ببینید شما همه امکانات را فقط برای خودتان می خواهید . فقط هم دارید مظلوم نمایی میکنید و با راه اندازی سایت شمالنیوز برای مسئولان تصمیم سازی به نفع خودتان میکنید (هدف اصلی سایت شمال نیوز)
من نمیدانم استان شدن غرب مازندران چه ربطی به سارویها دارد ؟؟

شهروند گرگانی
gorgan_90@yahoo.com


احسان 9 تير 1389
نویسنده بی سواد این مطلب هنوز نمی داند که نام گرگان نه تنها بر خلیج گرگان که زمانی حتی دریای خزر که متاسفانه برخی نام مجعول مازندران بر آن نهادند نیز با عنوان هیرکان (گرگان قدیم) شناخته میشده(رجوع شود به نقشه های تاریخی) که متاسفانه امروز میبینی که برخی افراد از سر نا آگاهی و یا غرض ورزی در در مطلب سرار توهین آمیز گرگانیها را بی رحم نامیده و نام جعلی میانکاله را شایسته خلیج همیشه گرگان می دانند. خواهشمند است قبل از آنکه ملبی را در سایت درج کنید ولو مطالب مثلا طنزگونه مشابه آسمان ریسمان بافتهایی از این قبیل لطفا محتوای آن را به لحاظ صحت و سقم علمی بررسی و ویرایش نمایید.
احسان از گرگان
نا شناس 9 تير 1389
مدير عامل شمال نيوز يه نكايي (ازشهرهاي مستعمره ساري ) هست كه چند ساليه كه تو ساري زندگي ميكنه و الان مثلا عرق ساروي بودن داره -
لطفا اسم سايت رو عوض كنيد و از نام شمال سواستفاده در اهداف يك شهرستان استفاده نكنيد - جرات داري تاييدكن نميدونم بين 40 -50 واحد دانشگاه آزاد تو شمال اينقدر از دانشگاه آزادساري مينويسيد
نا شناس 9 تير 1389
آقاي ابراهيمي مدير محترم ساروي سياسي امنيتي استانداري من به شخصه بعنوان يه ساروي از مطالب فرقه افكن شمال نيوز گله دارم وتقاضا دارم به شديدترين نحو با مسئول اين سايت برخوردبشه
تا نظر دوست و رفيقاش رو بعنوان يه كارشناس درج نكنه اين 000كيه كه اسم نداره بعنوان يه كاربر كارشناسي ميكنه
تو اين مقاله به همه ي مازندراني هاو گلستاني ها توهين شده و ساري مظلوم شناخته شده-فعلا كه از تشكيل استان خبري نيست و شهرستان ويژه تو همه ي استانها وجود داره وعاديه
اگه مردي درج كن وگرنه خودم معاون استاندار رو ديدم بهش ميگم كه اين شمال نيوز ...
كاكرودي-تنكابن 9 تير 1389
آقا يا خانم محترم نوسينده ي مقاله ضمن احترام بايد عرض كنم شما يا روحيه طنز بالايي داريد يا متاسفانه شناختي از غرب مازندران نداريد كه چنين تحليل سطحي ارائه فرموديد


البته اينكه بودجه يك استان بزرگ به دست شما برسه يا اينكه بودجه يك استان كوچك حتما براي مركز وشرق استان فرق ميكنه(هر چي بزرگتر بهترررررر). ولي براي غرب نه...چون تمام بودجه در مركز و شرق خرج مي شه و اصلا"‌به اين طرف نميرسه !!!

صدا و سيماي استان(تون )در نوع خودش كم نظيره...ترانه ها...گزارش ها...فيلمها...كارشناسها... همه و همه مال اون طرفن..آيا شما مي دونيد كه غرب مازندران چه تنوع لهجه اي داره ؟؟؟كارو به جايي رسوندن كه وقتي ناپرهيزي ميكنن و مهموني از غرب استان دعوت ميكنن طرف مجبوره لهجه شو برگردونه !!!برنامه اي صبحا از راديو مازندران پخش ميشه كه مثلا" قراره مسئولاي مربوطه رو به چالش بكشه ....بارها و بارها با موضوعات مختلف خودم و همكارانم تماس گرفتيم اما دريغ از يه پخش صداي ساده.


ادارات مركز استان بخصوص ساري و بابل با گويش خودشون با ارباب رجوع مكالمه ميكنن !! آيا اين دركش سخته كه من تنكابني داراي گويشي كاملا" متفاوت با اونهام و هيچي نمي تونم بفهمم...جالبه كه با اعتراض بنده كارمند گرامي اداره مخابرات بابل به شكل توهين آميزي برخورد كردند.....


برادرم سال گذشته شاگرد اول دانشگاه شدند و مي بايست با سهميه شاگرد اولي به ارشد راه ميكردند.....اما جناب مهندس اكبري مدير گروه نه چندان محترم موسسه آموزش عالي طبري يك "بابلي" رو به جاي ايشون معرفي كردند !!!


به اين موارد اضافه كنيد اين موضوع رو كه بيشتر مشاغل مهم دولتي در ادارات مهم غرب استان در دست بابلي ها و ساروي هاست
(البيته در اين موضوع نقش بيشتر رو نمايندگان بي كفايت جالوس و نوشهر و تنكابن ايفا ميكنند)

و مواردي از اين دست ............و موارد بسيار بيشتر كه در وقت و حوصله نمي
گنجه....



مردم غرب استان به جدايي كامل اميدوارن و به هر قيمتي حاضرن اين اتفاق بيفته....آقاي استاندار بعد از خدا تمام اميد ما هستن....

kakrudi50@yahoo.com
گرگان 9 تير 1389
گرگان شايد در ذهن كمتر كسي به عنوان شهري تاريخي و داراي سوابق فرهنگي ريشه‌دار در تاريخ باستان و حتي معاصر جلوه كند، اما اين شهر در واقع يكي از شهر‌هاي تاريخي كشورمان است كه با توجه به آن‌كه در شاهراه برخي از رويداد‌هاي مهم تاريخي نيز قرار گرفته است از آن به عنوان شهري نامدار و البته تاريخي ياد مي‌شود.
احسان 9 تير 1389
جناب گرگانی با تاریخ هزاران ساله،
نیازی نیست برای غرب مازندران دلسوزی کنید.
شما نگران گلستان خودتون باشید،
که زابلی ها و بلوچ ها
دارن تبدیلش می کنند به سیستان و بلوچستان شماره دو
احسان 9 تير 1389
خواهشا نظر این رشتی هایی که به نام های مختلف نظر میگذارن رو تو سایت نگذارین.
در این دنیا افتخارم اینست ه اول گرگانیم و بعد ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!! 9 تير 1389
در این دنیا افتخارم اینست که گرگانیم و بعد ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!! وا مصیبتا از دل و افکار پوچی که شما را به ناکجا اباد و بسوی چاه هدایت می کند و همه رو ... می پندارید و و بازهم متاسفم که شمال نیوز این مطالب کذایی رو انتشار میده! همین بس که بدانید اگر توانستند نام خلیج همیشگی فارس رو عوض کردند این را هم میتوانید خلیج همیشگی گرگان رو به خلیج م ی ا ن ک ا ل ه تبدیل نمایید. بسیار خوشحالم که از دست کسانی که با این جور تفکر که نوع ان هم در کشور در ریاست جمهوری داریم جناب اقای مشایی !!! نجات پیدا کردیم و به گلستان استانی که شایسته انست مبدل شدیم البته هر چند که مدیران ان متاسفانه مازندرانی هستند. ای هموطنان استان البرز شمالی ! به شما درود می فرستم و ارزو دارم که از دست این نا اهلان نجات پیدا کرده ! چون درک می کنم که از دستشان چی می کشید هر چند که از جنس خودتان هستند، نجات پیدا کنید... متاسفانه این مطالب به نام طنز اورده شده است که این مطلب عین تفکر همچون افرادی از جنس اقای....می باشد و بس .
غلط انداز 10 تير 1389
الحق همينطوري هاست كه دوست گرگاني فرموده اند. مازندراني هاي سابق كه از نسل و نتاج خاصي بودند هجوم آوردند و با همكاري شاهنشاه عاري از مهر در اي سه الي چهار هزار سال قبل نام درياي مازندران بر اين دريا نهادند و گرگانيهاي وامانده هم به گوشه و زاويه اي از خليج ميلنكاله بسنده كردند و آن را خليج گرگان نام بنهادند. بيسواد، بدبخت، مازندراني متعصب، جنايتكاري كه هنوز دست از سر ما گرگاني ها بر نمي داري چرا اينجوري مي نويسي. آخه ما گرگاني ها چه هيزم تري به تو فروختيم كه دق دل تهراني ها، اصفهاني ها، خراساني ها و سمناني ها را بر سر ما در مي آوري و هرچه نيروي درمانده و وامانده داشتي را به عنوان مدير بر ما تحميل كردي. اين هم شده كار پس ما چي؟
عزيز دلم گرگاني شريف و نظيف حقير بي سواد سرتا پا تقصير قلم به مزدي هستم كه از دولت احمدي پول مفتكي گرفتم و به نفع اصلاحات و به كام اصولگرايان هر چه دلم مي خواهد مي نويسم و اسمم هم غلط انداز است. چون سواد ندارم سريع مي نويسم كه غلط هايي كه انداختم معلوم نشود. هي ناقلا خوب مچم را گرفتي ها. ببين يكي از هنرهايي كه خداوند به برخي از حيوانات جهت دفاع از جان خويش داده است قدرت تطابق و استطار است و همرنگ محيط در آمدن است. از بيسوادي خودم دوست دارم الآنه كه شما من باب خالي كردن حرص و دق دلي به جاي غلط انداز بيسوادم خوانديد به رنگ اين محيطي كه به تعارف به من هديه فرموديد در بيايم و بيسوادي خودم را عيان كنم.
ناقلا دوست گرگانيم ببين من يك بنگاه معاملات زمين راه انداختم و مي خواهم در يك گوشه اي از ميانكاله براي يك فرد خيري كه مقداري پول و پله خوبي دارد و نمي داند پول خورد خودش رو چيكار كند قطعه اي خريده ويلايي درست كنم كه از همان خليج ميانكاله تا بندر تركمن با يك قايق تفريحي مخصوص كه قدرت پرواز هم دارد و گاه تا ارتفاع 40 هزار پايي مي پرد و كره ماه رو دست مي زند و بر مي گردد رفت و آمد نمايد. ببين مي توانيم با همكاري هم از سواد شما استفاده كرده و يك زوج باسواد-بي سواد با هم درست كنيم و شرافتمندانه به كسب درآمد از اين سرمايه دار بپردازيم. البته يبه يك شرط و آن اينكه براي مسائل جزئي مثل ميانكاله خواندن خليج به قول شما گرگان و اينكه اين جعلي است يا آن الكي آبروي ما را نبري و فحش و بد و بيراه نثارم نفرمائي. بيچاره شمال نيوز كه هم بايد از شما فحش بخورد و هم از من و اين وسط نميدونم چي گيرش مياد. اگه معامله رو قبول داري قرار بگذاريم تا ديگه به همديگه فحش رد و بدل نكنيم و بيسوادي ما را به گوش خلق الله نرساني تا من هم مجبور نشوم در سابقه شما بگردم و ببينم با اين اسم جعلي و ناقصي كه خودتان رو معرفي كرديد كي هستيد و چند من سواد داريد و ارزش اون چقدر است و قيمت اون رو بايد به صورت تهاتري بپردازم و به جاي اون چند پود پنبه يا چند بسته كاه بدهم و يا كحض هديه (نه رشوه) فعلاً يك درازگوش خوش صدا و جفتك انداز به شما تقديم كنم تا در بهترين اتاق آپارتمان خود از آن پذيرايي كرده و از صوت مليح و دلپذير آن لذت ها برده و آنچنان نعشه شويد كه ديگر هوس بيسواد خواندن من در ملاء عام به سرتان نزند.
مازندراني 10 تير 1389
هر كس يا هرشهري كه خودش رو ازمازندران فعلي كه تحت سيطره بابلي ها ست رها كند مطمئن باشيد پيشرفت ميكند ما نكايي ها توي شهر خودمون ازدست اين بابلي ها وغرب مازندراني ها راحت نيستيم از بس كه تماميت خواه هستند اگه دست ماباشه ما هم جدا ميشيم
نا شناس 10 تير 1389
بد بخت برو جمعیتت را زایاد کن بعد دنبال استان باشید
یک شهروند مازندرانی سابق 11 تير 1389
خواهشا کمی دیدگاهتان را تغییر دهبد .مازندران چه یک استان باشد چه یه شهر چه یک کشور باید مردم از منابع خدادادی شان استفاده مفید کنند ای همشهریها به جای دعوای با یکدیگر بیاید با کمک بکدیگر مشکلاتان را خودتان هل کنید تا غیر بومی ها برایتان تصمیم نکیرند
نا شناس 11 تير 1389
عزیزان خواهشا کمی دیدگاهتان را تغییر دهبد مازندران چه یک استان باشد چه یه شهر چه یک کشور باید مردم از منابع خدادادی شان استفاده مفید کنند ای همشهریها به جای دعوای با یکدیگر بیاید با کمک بکدیگر مشکلاتان را خودتان هل کنید تا غیر بومی ها برایتان تصمیم نکیرند
موسی جعفری 11 تير 1389
شمال نیوز ترا به خدا کمی هم از ظلم و ستم رفته به غرب گیلان یعنی تالشستان بزرگ که در یوغ شرق گیلانی ها گرفتار است بنویس قهرمانی خیانتی که به تالش کرد رضا خان به ایران نکرد استارا تالش رضوانشهر شاندرمن ماسال فومن شفت وبخشی از صومعه سرا استان تالش است بزودی مردم غیور تالش حق خود را میگیرند .
گرگانیم و بعد ایرانیم!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11 تير 1389
متاسفم که نوشتار را خذف می کنید و تمام نظرات را انتشار نمیدهید!
حق ندارید نظرات را نصف و نیمه روی خروجی بفرستید.
نظرات را به نفع خودتان می فرستید و به ضررتان هست روی خروجی نمیفرستید
نکنید این نوع کارها را
152152 13 تير 1389
کی گفته نکا مستعمره ساریه , هیچ موقع مرکز شهر نکا جزو ساری نبوده و الان نکایی ها به خاطر تقسیمات غیر منطقی و غیر کارشناسی ساری با نکا با هم اختلاف دارن , نکاچوب رو برداشتن جزو ساری کردن , این نوشته ی طنز گونه یک بهشهری بزرگ شده توی ساریه ! حق با غرب مازندرانی هاست , مبارزه تا تشکیل همه جانبه استان مازندران غربی , درود بر مازندران غربی , هیچ ئکس نمی تونه مانع بشه , نوشهر چالوس تنکابن عباس آباد رامسر رویان قبلا مستقل بدند و مستقل خواهند شد , الان هر چی کمبود و عقب ماندگی تو غرب مازندران داریم فقط به خاطر زیاده خواهی های یاروی ها و بابلی ها و آملی هاست و بس
احسان 13 تير 1389
دکتر خوب جواب شما رو داد
" برین جمعیتتون رو زیاد کنید"
حداقل سی، چهل سال طول میکشه تا به حد نصاب برسید
شما تا اون زمان برو در سایت های مختلف، به نام های مختلف، از جاهای مختلف مثل: نکا و و بهشهر و آمل و نوشهر و چالوس رامسر و تنکابن و گرگان و ... نظر بده و اختلاف بنداز
شاید فرجی حاصل بشه
اما بدون مازندرانی خیلی با تعصبه و اجازه نمیده یه عده رشتی توهماتشون رو عملی کنن
مجتبي 14 تير 1389
من نمي دونم اين نويسنده محترم واقعا چه نيتي داره .اميدوارم كه نييتش خير باشه. ما همه اهل يك كشور آنهم ايرانيم و چه بهتره به جاي دامن زدن به مسايل اينچنيني كه بعضا باعث ايجاد تفرقه بين هم ميشود و نه تنها چيزي بدست نخواهيم آورد موجب عدم رشد و پيشرفت هم خواهد شد .بياييم از اتحاد و دوستي صحبت كنيم تا نه تنها شمال كشور بلكه ايرانمان را سرافراز كنيم زنده باد گلستان - گيلان و مازندران
شهروند ساروي
نا شناس 14 تير 1389
با شناختی که از مدیر شمال نیوز دارم از این مطلب و حواشی اش تعجب می کنم. نمی دانم انگار عده ای هستند که هنوز سیاست های اشتباه گذشته را تایید می کنند. پیشرفت استان گلستان فعلی نشانه نفوذ این تفکر اشتباه در مرکز مازندران سابق بود و نتیجه ادامه آن کاهش اقتدار مرکز استان و اعتراض غرب مازندران است. خواهشاً کمی رفتارها را عوض کنید. این تعصبات کور به نفع هیچکس نیست.
گرگانی 15 تير 1389
هنوز چند روزی از جوابیه ای که به ملک عبداله پادشاه عربستان در خصوص خرئبلاتی که از روی توهم زده بود ، دادم نگذشته که امروز این مطلب را می بینیم..
واقعا اون همکار اصفهانی در شرکت نفت چه زیبا گفت : که ساری روستا (دهات) بزرگی است و گرگان شهر کوچکی.
با گذشته کاری ندارم ، چون گذشته مرا یاد تلخ ترین روزهای زندگی می اندازد ، که جفاهای مسئولین محترم اسبق استان مازندارن که در حق منطقه گرگان و دشت داشته جزء همان خاطرات تلخ است .یادم نمی رود چه بسیار همشهریان عزیز گرگانی برای اینکه به حج عمره مشرف شوند تمام سختی راه را به جان خریده که از تهران اعزام شوند و به فرودگاه ساری رجوع نکنند.
از آمار و ارقام نمی خواهم بگویم که چه بود و چه شد! اما این نکته را خوب میدانم که اگر جایی وحدت و اخوت باشد نیاز به ورود اشخاص ثالث به مجموعه ها نخواهد بود.در آخر از مدیر محترم سایت شمال نیوزدرخواست میگردد با تدبیر خود از نگارش چنین مطالبی که عمق مطلب نشان دهنده نگارشی هدفمند و درجهت تخریب و توهین به مردم شریف گرگان و استان گلستان بوده توسط نگارنده عذرخواهی و متصدیان نیز اقدام به دلجویی نمایند .
خلیج فارس همیشه فارس است ، دریای خزر همیشه خزر است و خلیج گرگان همیشه خلیج گرگان خواهد بود
فرزاد 15 تير 1389
در پاسخ باید گفت که هر چی دهاتی و پشت کوهی و چوپونه توی مازندران هستن، یارو تا دیروز خر سوار میشده حالا زمینش رو شهرک سازای تهرانی و گرگانی خریدن ی ماشین انداخته زیر پاش فکر کرده آدم شده. خوشبختانه ما در گرگان دریا نداریم که زمین های متری یک شاهی بیاد بشه متری یک میلیون تا اینطوری ادا اطوار در بیاریم. فی الجمله مازندرانی ها همه چوپانان. هر سر مایه گزاری که توی گرگان انجام میشه فقط به خاطر فرهنگ بالای مردمشه که با کل شمال ایران فرق دارن. این مازندرانی ها که میان گرگان انگار تو بهشت برین اومدن، سر از پا نمیشناسن. از خدا میخام که یک کم فرهنگ مازندران بره بالا، میدونم تقریبا محاله.
حسن 16 تير 1389
ای گرگانی
ای با فرهنگ
ای باکلاس
ای پولداری که زمین های ما رو می خری
ای کسی که چپون نیستی
ای خلیج همیشه گرگانی
ای دریای خزر
تو این نوشته چی بود که اینقدر بهت برخورد
روزی ده تا نظر میگذاری انواع بد و بیراه رو نصیب مازندرانی ها می کنی
خدا رو هم در نظر بگیر
وقتی به یک قوم توهین می کنی
فردای قیامت باید از همه اونها عذر خواهی بکنی
روی صحبتم با اون برادری که این طنز رو هم نوشت هست
شما هم در نوشتن طنز باید دقت کنی به کسی توهین نشه
همچنین با مدیریت شمال نیوز
چاپ هر مقاله و هر نظری نشان دهنده آزادی بیان نیست
مقالات و نظرات باید خالی از توهین باشد
با چاپ این مقالات و نظرات
بزرگترین ضربه به مازندرانی ها رو شما دارید می زنید
ضمن اینکه از نظر شرعی و عرفی هم شما در قبال تمام مقالات و نظرات و مسئولید
خدای نکرده از حدود اخلاقی خارج نشیم
از طرف یک مازندرانی به قول شما چپون که به چپونیش افتخار میکنه
نا شناس 7 مرداد 1389
بسیار متاسفم از این مقاله که به این موصوعات دامن میزند
وبیشتر از همه از مدیر این سایت که این مقاله و نظرات تفرقه انداز را در سایت درج می کند اون طرف دنیا 25 کشور میان اتحادیه اروپا تشکیل می دن مرزها را بر می دارند بول مشترک ایجاد می کنند و ... حالا ما واسه چیزای بی ارزش داریم بین یه استان جدایی میندازیم
اگه اینجوری فکر کنیم پس خوزستانیها باید ازاینکه پول نفتی که از چاههای خوزستان در میاید و قسمت اعظمی از بودچه کشور را شامل می شود شاکی باشند
خلاصه اینکه ارزش ما مردم ایران زمین با لا تر از ای حرف های چیپ و بی ارزش است

به امید روزی که تمام اقوام ایران زمین با اتحاد کامل باعث ارتقای هرچه بیشتر کشورمان ایران شویم .

یک ساروی ..نه یک مازندرانی ..نه نه نه یک ایرانی دلسوز برای وطن
مقداد 2 آبان 1389
سلام به هموطنان تالش

تالش ، از نظر پراکندگی جغرافیایی ، حدود اداری ـ سیاسی شهرستانهای فومن ، شفت ، ماسال ، رضوانشهر ، تالش و آستارا را در بر می گیره.

تالش در محدودۀ یک شهرستان شامل چهار بخش ؛ اسالم ، حویق ، کرگانرود و مرکزی ، همچنین ده دهستان به نامهای ؛ اسالم ، خاله سرا ، خرچگیل ، حویق ، خطبه سرا ، لیسار ، ساحلی جوکندان ، طولارودو کوهستانی تالش هست

هر موقع خواستن استان تالش به تقسیمات استانی اضافه کنند نگذارید اسم دیگه ای بزارند استان تالش شیک تره نسبت به تالشان. و مکزیت هم هشپر و نزارید از هیچ کدوم از قسمتهای تالش به استان دیگه بیوفته و تمام منطقه تالش تا آخرین مرزش مال ما هست و نمیزاریم تقسیامات دیگه ای داشته باشه.

ما صدا و سیمای تالش هم نیاز داریم تا به موسیقی تالشی هم بها داده بشه و از بین نره و برنامه فرهنگی ادبیاتی تالش که زبان تالشی به صورت کامل همیشه اموزش بده تا زبان تالشی از بین نره و استفاده ازش کم نشه وبیشتر هم بشه و بعضی از فیلها هم به تالشی دوبله بشه و در استان تالش پخش بشه.
ممنون
مصطفی 4 فروردين 1390
اگر درسی به نام تالش شناسی در مدارس مناطق تالش نشین ارائه شود بسیار در احیا فرهنگ و زبان تالشی موثر خواهد بود. در ضمن ساری یک ده عقب مانده است که عرضه اداره خودش را هم ندارد پس غرب مازندران ابتدا به گیلان ملحق شوند بعد در صورت فراهم شدن شرایط و خواست مردم استان ایجاد کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.